altairicar

Just another WordPress.com site

salutare, generatie in blugi…

pe Martie 18, 2012

De ce generatie  in blugi, e simplu…

Nu doar pentru ca am crescut cu poezia lui Adrian Paunescu…

Nu doar pentru ca generatia in blugi a determinat intotdeauna schimbarea…

Nu doar pentru ca  generatia in blugi este forta motrice a propriei evolutii, prin educatie, prin credinta, prin probitate morala…Generatia in blugi ramine formatorul nostru, al Profesorilor, cel mai important, cel mai devotat si cel mai credibil generator de idei , cel mai desavirsit liant intre IERI, ASTAZI si MAINE…Incercam sa realizam impreuna in acest an un

Proiect educational: ” Prin educatie, auto- si intercunoastere spre competente într-o lume a cunoasterii…”

 PRELIMINARII:

   Obiectivul general al proiectului: a asigura/facilita tuturor participantilor – elevi, parinti, manageri scolari, profesori, invatatori – accesul la un invatamint de calitate prin:

–                      demersuri educationale inter- si transdisciplinare;

–                      oportunitati pentru dezvoltarea/exersarea/aplicarea competentelor.

  Scopul proiectului: crearea si dezvoltarea unor relatii de parteneriat, cooperare si cunoastere elevilor, parintilor si  cadrelor didactice antrenate în realizarea proiectului, asigurarea  oportunitatilor de dezvoltarea competentelor.

 Obiectivele specifice ale proiectului vizeaza îmbunatarirea procesului educational prin:

–    promovarea  performantei;

–    crearea si asigurarea oportunitatilor de cunoaştere reciproca;

–    antrenarea unui numar mai mare de participanti în proiect;

–    crearea conditiilor în care participantii, indiferent de statut, si-ar dezvolta competente de comunicare asertiva;

–    asigurarea oportunitatilor de formare a comportamentului proactiv;

–    cultivarea respectului fata de Tara, natura, de mediul ambiant;

–    formarea afectivitatii de grup ca suport al prieteniei;

–    implicarea în organizarea unor activitati cu caracter extracurricular;

–     contribuirea la formarea unei imagini proprii corecte, punînd în valoarea personalitatea fara a afecta relatia cu altul (managementul diversitatii).

–     dezvoltarea instrumentelor de predare, învatare, evaluare si examinare a elevilor potrivit curriculumului transdiciplinar elaborat;

– implementarea unui sistem inovativ de predare, învatare, evaluare si examinare având la baza un set de echipamente si instrumente netraditionale;

– structurarea unor competente de predare, evaluare, examinare si proiectare curriculara, care sa faciliteze utilizarea instrumentelor de predare/învatare/evaluare create, concomitent cu cresterea sanselor de accesare a acestora de cît mai multi beneficiari;

– asanarea sanatatii fizice si mentale  a participantilor la proiect.

  Forme, proceduri de realizare a activitatilor proiectului:

1   Mese rotunde.

 Întîlnirile de lucru se vor desfasura la Directia generala educatie, tineret si sport, la Centrul Municipal de Excelenta, la CIPTI. Vor fi prezenti membrii echipei de implementare a Proiectului,  manageri scolari, eventuali parteneri, cadre didactice, parinti, elevi din grupul tinta, voluntari.

  2   Sesiuni de formare/instruire 

–   Sedinte de consiliere in probleme de matematica competitiva

–       Cheita succesului

–         Curs de comunicare asertiva

–        Managementul proiectului

–       Tabara Specializata de Matematica „ALTAIR 2012”, editiile a LXXXI-a – a XCVIII-a (a optzeci si una – nouazeci si opta)

        Ciclul de emisiuni radiofonice Enigmatic Club

–        Concursuri, Festivaluri, Turnamente. 

  3  Documentare

  Vizite de documentare în:      Roma , Italia; Praga, Cehia; Paris, Franta;

Varna, Albena, Nessebar, Balchik, Sozopol, Bulgaria;

Piatra-Neamt, Iasi, Bucuresti, Constanta, Brasov, România.

 4   Redactare si publicare a  pliantei ”Educatie  fara frontiere”

    Plianta ”Educatie  fara frontiere este un important mijloc de informare, de diseminare  a experientei echipei de proiect, de popularizare a eventualelor rezultate ale actiunilor preconizate/desfasurate. Ofera acces la informatie elevilor, parintilor, managerilor scolari si profesorilor, generind oportunitati de  comunicare si de a se expune si de a afla mai multe despre programele realizate.

 5   Schimb de experienta

Training-uri de formare si autoformare (CIPTI, LT  „Prometeu”, DGETS)

Forumul „Dialoguri chisinauiene”, editia a II-a

Conferinte

Simpozioane

Dezbateri asupra rezultatelor proiectului si determinarii pespectivei.

 6   Consiliere psihopedagogica – Autocunoastere si intercunoastere

Sedinte de consiliere individuale si de grup

Training-uri de formare si autoformare

Forumuri, Conferinte, Simpozioane

Sesiuni de comunicari realizate impreuna cu parintii.

    CONTEXT:

Rezolutiile Conferintelor Internationale

„Promovarea parteneriatului educational din perspectiva integrarii europene”

„Unitate prin diversitate”

Programul: „Copii dotati”

    GRUP TINTA:

Elevi cu interes si aptitudini pentru matematica din municipiul Chisinau si din alte zone, cadre didactice, manageri scolari, invatatori si profesori, parinti

 ARGUMENT:

Conventia Culturala Europeana, semnata la Paris la 19 decembrie 1954, cheama statele semnatare sa încurajeze studiul istoriei si al civilizatiei altor popoare si sa sustina astfel de studii pe teritoriul altor state. În hotarârile reuniunilor de la Viena (1993) si Strasbourg (1997), sefii de state si guverne din Europa au sustinut necesitatea realizarii unei întelegeri reciproce si a unei încrederi mai profunde între popoare, care sa elimine prejudecatile şi stereotipurile şi să sublinieze rolul influenţei reciproce pozitive între diferite ţări, religii şi idei în cadrul dezvoltării istorice a Europei. Având în vedere recomandarea nr. R (98) 5 a Comitetului Miniştrilor al Consiliului Europei către Statele membre privind educaţia în ceea ce priveşte păstrarea moştenirii istorice, prin care Miniştrii insistă asupra activităţilor cu caracter educaţional în domeniul menţinerii patrimoniului istoric şi care dau sens unei mai bune cunoaşteri în viitor a trecutului, recomandarea nr. R (2000) 1 a Comitetului Miniştrilor al Consiliului Europei către Statele membre cu privire la întărirea cooperării transfrontaliere între comunităţile sau autorităţile locale în plan cultural şi în care Miniştrii afirmă activităţile cu caracter transfrontalier îi pot ajuta pe tineri să dobândească o viziune care să depăşească frontierele şi să înţeleagă diversitatea tradiţiilor culturale şi istorice ale popoarelor:
– să
fie un factor decisiv în reconcilierea, cunoaşterea, înţelegerea şi respectul reciproc între popoare ;
– să
joace un rol vital în promovarea valorilor fundamentale, precum: toleranţa, înţelegerea reciprocă, drepturile omului şi democraţia;
– să
fie o parte a politicii educaţionale care joacă un rol important în progresul tinerei generaţii, cu trimitere directă la participarea sa activă la construcţia Europei, ca şi la evoluţia paşnică a societăţii umane într-o perspectivă globală, în spiritul înţelegerii şi a respectului reciproc;
– să
facă posibilă la elevi dezvoltarea capacităţii intelectuale de a analiza şi a interpreta informaţia în mod critic şi responsabil, pe calea dialogului, prin aflarea dovezilor istorice şi prin dezbaterea deschisă, care să aibă la bază perspectivele multiple asupra istoriei, cu precădere în ceea ce priveşte aspectele controversate şi sensibile;
– să
permită cetăţenilor Europei să îşi formeze şi să îşi afirme propria identitate individuală şi colectivă prin cunoaşterea moştenirii istorice comune în aspectele sale locale, regionale, naţionale, europene şi globale ;
–   să
fie încurajată studierea acelor perioade şi evenimente cu o dimensiune evident europeană, în special evenimentele istorice sau culturale şi acele tendinţe care contribuie la formarea conştiinţei europene;
– să
se utilizeze fiecare mijloc posibil, în special cele de informare modernă, pentru a promova cooperarea şi schimbul între şcoli pe teme privind istoria Europei;
– să
se dezvolte interesul elevilor faţă de istoria altor state europene;
– să
sprijine pe profesori să utilizeze tehnicile de evaluare, care ţin cont nu doar de cantitatea de informaţie memorată de elevi, dar şi de activităţile pe care cei din urmă sunt capabili să le desfăşoare mulţumită cunoaşterii informaţiei, indiferent dacă aceasta implică cercetarea, dezbaterea sau analiza problemelor controversate şi sensibile;
– să
ajute pe elevi să creeze şi să dezvolte în clasă situaţii de învăţare interdisciplinare, în colaborare cu profesorii lor.
Deoarece tehnologia informaţ
iei şi comunicării tinde să determine o transformare radicală a rolului profesorului, este important ca :
– să
se desfăşoare schimburi şcolare, ca profesorii să conştientizeze marea varietate a situaţiilor de învăţare, ceea ce implică şi noul lor rol ;
– să
fie sprijinită constituirea grupurilor de lucru cu privire la dificultăţile profesiei, la ezitările şi îndoielile privind noile roluri asumate;
– să
fie realizate bănci de date, care să specifice, nu doar documentele şi ste-urile web disponibile, ci şi valoarea informaţiei ce provine din documentele şi site-urile respective.
        

   REZULTATE SCONTATE:

 Formarea unui comportament proactiv al participantilor la proiect si a membrilor comunitatii cu care au relationat.

 Formarea competentelor de relationare si comunicare asertiva.

 Imbunatatirea relatiilor comunitate pedagogica – comunitate de parinti, elev – parinte, elev-profesor, elev –elev.

 Cresterea numarului de participanti.

 Implicarea particpantilor in noi proiecte.

 Diversificarea formelor de popularizare a proiectului/ diseminare a experientelor pozitive/informare asupra rezultatelor proiectului.

 PERIOADA REALIZARII PROIECTULUI ianuarie – decembrie 2012

Echipa de Proiect:

Rusu Elena, grad didactic unu, LLMM

Bouros Elena, grad didactic superior, LT „I.Creanga”

Pribega Tatiana, grad didactic superior, LT „Stefan cel Mare”

Minzat Aurelia, grad didactic superior, LT „O.Ghibu”

Moscalu Nina, grad didactic superior, LTS nr.1

Babalau Angela, grad didactic unu, LT „V.Vasilache”

Miricinschi Maria, grad didactic unu,  LT „I.Creanga”

Popa Larisa, grad didactic unu, LT „N.Iorga”

Samson Lilia, inspector scolar, DGETS

Bujor-Popovici Violeta, metodist, DGETS

Botnari Ina, director CME, DGETS

 Cea mai importanta calitate: SUNT O ECHIPA, NU DOAR SE DECLARA…

Motto: CEEA CE NE SCAPA -SE PIERDE, CEEA CE SE CAUTA POATE FI GASIT…

Credo: STIU, POT, FAC, SUNT, CRED…

DOAMNE AJUTA…

 

Anunțuri

3 responses to “salutare, generatie in blugi…

  1. Angela spune:

    intr-un ceas bun cu noroc si fara primejdii, ingerii pazitori sa fie in preajma noastra.

  2. Marandiuc Magdalena spune:

    BRAVO!!!!
    Ca de obicei echipa respectiva nu se relaxeaza.Mult succes si nu uitati sa ma chemati si pe mine daca aveti nevoie de ajutor:):):) Magdalena.

  3. sofa spune:

    sunteti bineveniti cu sugestii si intrebari…cu deschidere maxima, operativitate si constructivizm in identificarea si implementarea solutiilor…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: