altairicar

Just another WordPress.com site

o noua provocare, o noua asteptare…

pe Martie 21, 2012

Astazi a fost o zi grea…

E una din acele zile despre care  nu poti spune exact cind a inceput, ce ai reusit sa faci si ce a mai ramas pe maine…Cind eram la limita puterilor si a rabdarii a aparut Galina, unul din oamenii potriviti la locul potrivit…Am discutat un proiect, al carui coautor este…A vorbit convigator, plina de entuziazm…Este evidenta dorinta de a-l realiza…Incercam sa promovam ideea, realizarea acesteia fiind preconizata pentru 4 serii de tabara, la Sozopol, Bulgaria, intr-una din taberele scolare ale municipalitatii respective…Costul orientativ este de 140 euro si 1300 lei…Detalii si imagini din locatie va vom propune dupa 17.04.2012, la revenirea din Sozopol a echipei de proiect Prin educatie, auto- si intercunoastere spre competente într-o lume a cunoasterii…Va propunem schita programului, cititi, delectati-va…Detalii puteti afla luni, 26.03.2012, ora 16.00, DGETS. SUCCES si…INDRAZNEALA! 

Programul instructiv – practic

”O nouă civilizaţie”

(Tabăra de vară Sozopol, Bulgaria, 2012)

A educa viitori cetățeni ai unei societăți democratice înseamnă a-i face pe elevi să înțeleagă sistemul de guvernare, sistemul economic, să selecteze și să acumuleze valori și reprezentări despre societate, despre modul de viață și să respecte aceste valori.

Programul instructiv – practic ”O nouă civilizație” are la bază elemente din modelul Organizației Internaționale a Scauților și se realizează prin intermediul atelierelor  teoretico – practice.

Este pentru prima dată cînd programul se realizează în cadrul Taberei ALTAIR, Proiectul educational  ” Prin educație, auto și intercunoaștere spre competențe într-o lume a cunoașterii…”

1. Atelierul ”Eu sunt cetăţean” – are la bază instruirea elevilor în drepturile și responsabilitățile cetățenilor Republicii Moldova, metodelor de apărare legală a drepturilor, formarea la elevi a unor competențe civice – de a participa, direct sau indirect, la procesul de guvernare printr-o participare activă și conștientă la alegeri.

Obiectivele atelierului: Cunoștințele și abilitățile pe care le vor acumula elevii, vor contribui la formarea unor competențe, cum ar fi:

  • capacitatea de a explica rolul candidatului, a imaginei lui și a echipei pentru promovarea candidatului în campania electorală;
  • argumentarea necesității concurenței libere în cadrul alegerilor într-o societate democratică;
  • conștientizarea importanței și calității materialelor utilizate în cadrul campaniei electorale;
  • abilitatea de a conștientiza rolul și responsabilitatea fiecărui alegător într-o campanie electorală;
  • conștientizarea necesității respectării Declarației Drepturilor Omului vizavi de orice persoană, indiferent de cetățenia pe care o deține;
  • promovarea valorilor democratice în Republica Moldova.

Activități: Obiectivele atelierului  vor fi realizate prin activități de instruire teoretică și practică.

  • activități teoretice – ”Guvernarea democratică – esență și diversitate”

”Sistemul electoral al Republicii Moldova”

”Procesul electoral și campania electorală”

”Autoevaluarea competențelor electorale ale alegătorului”

”Alegerile – diversitate a vieții civile democratice”.

  • activități practice – prin tehnologii interactive, în baza algoritmului campaniei electorale, vor fi simulate:  – Comisia Electorală;

– înregistrarea candidaților;

– conferința de presă a candidaților;

– strategiile campaniei electorale;

– alegerile Parlamentului;

– activitatea organelor de stat – Parlamentul, Guvernul, Ministere, Departamente.

2. Atelierul ”Eu sunt economist”formează la elevi competențe în domeniul legislației economice și tehnologiilor economiei de piață, consiliere și orientare vocațională, implicarea activă a copiilor în activitățile economice ale familiei.

Obiectivele atelierului: Cunoștințele și abilitățile pe care le vor acumula elevii, vor contribui la formarea unor competențe, cum ar fi:

  • rezolvarea problemelor economice;
  • elaborarea planului de afaceri şi iniţierea unei afaceri proprii;
  • Dezvoltarea aptitudinilor necesare pentru luarea deciziilor, pentru analiza situaţiilor;
  • realizarea unui plan de carieră, incluzînd şi expectanţe legate de modificarea rolurilor;
  • demonstrarea abilităţilor de promovare a imaginii proprii în vederea realizării profesionale.

Activități: Obiectivele atelierului vor fi realizate prin activități de instruire teoretică și practică.

  • activități teoretice – „Antreprenoriatul”

– „Planul unei afaceri”

– „Bursa hîrtiilor de valori”

– „Planificarea carierei”

  • activități practice – laborator de aplicaţii economice;

– elaborarea unui plan de afaceri;

– jocul „Compania şcolară”;

–  chestionare de autocunoaştere.

3. Atelierul ”Formarea culturii toleranţei prin rezolvarea problemelor ecologice”

Obiectivele atelierului:

  • formarea culturii comunicării tolerante;
  • conștientizarea problemelor ecologice și identificarea metodelor de rezolvare eficientă;
  • promovarea conștiinței ecologice;
  • organizarea acțiilor ecologice.

Activități: Obiectivele atelieruluivor fi realizate prin activități de instruire teoretică și practică.

  • activități teoretice – ”Educarea culturii toleranței prin rezolvarea problemelor ecologice”

– ” Cine sunt eu”

– ”Eu și natura”

– ”Eco -școala”

  • activități practice – jocuri ecologice;

– scrierea proiectelor;

– lucrul în grup;

– curățenia  pe teritoriul plajei și parcului;

– metode de aplicare a deșeurilor.

 

4. Atelierul  ”Eu sunt navigator” navigatorii sunt persoanele în căutarea noilor idei. Atelierul include instruirea în identificarea problemelor, elaborarea proiectelor, susținerea acestor proiecte. Pe perioada de sejur elevii vor activa în grupuri diferite și vor realiza la nivel de autoconducere un proiect conform opțiunilor, intereselor, vîrstei.

Obiectivele atelierului: Cunoștințele și abilitățile pe care le vor acumula elevii, vor contribui la formarea unor competențe, cum ar fi:

  • abilitatea de identificare a problemelor personale și comunitare;
  • elaborarea proiectelor sociale, de cercetare;
  • capacitatea de a promova cu succes un proiect;
  • capacitatea de monitorizare și evaluare a unui proiect;
  • conștientizarea importanței implicării tinerilor în rezolvarea problemelor comunitare prin intermediul proiectelor sociale.

Activități: Obiectivele atelierului vor fi realizate prin activități de instruire teoretică și practică.

  • activități teoretice – ”Elaborarea proiectelor – pas cu pas”

– ”Modalități de aplicare a proiectelor”

  • activități practice – elaborarea proiectelor individuale și de grup;

– concursul proiectelor;

– activități de aplicare a proiectelor.

 

5. Programe cultural – sportive includ o serie de activități cu caracter cognitiv, aplicativ, educativ.  

Obiectivele:

  • promovarea modului sănătos de viață;
  • promovarea valorilor naționale prin activități de autoconducere;
  • studierea istoriei ținutului natal;
  • conștientizarea apartenenței la un grup etnic, lingvistic, istoric.

Activități festive ale programului:

  • deschiderea și închiderea festivă a taberei;
  • activitatea culturală ”Tu și eu – suntem împreună”;
  • turnamentul cavalerilor (concurs cultural – sportiv pentru băieți);
  • Balul Reginei (concurs cultural pentru fete);
  • maratonul turistic;
  • excursie la Nesebr, Bulgaria. Autor: Dîmovskaia Galina, Liceul Teoretic “V.Lupu”, tel.41-05-16, Angela Cuorici, LT “Gaudeamus“ , Consultanti: E.Taulean, S.Beleaev
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: