altairicar

Just another WordPress.com site

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii…(o poezie pe zi, Lucian Blaga)

pe Iulie 22, 2012

Lucian Blaga


Eu nu strivesc corola de minuni a lumii

şi nu ucid cu mintea tainele,

ce le-ntâlnesc în calea mea

în flori, în ochi, pe buze ori morminte.

Lumina altora sugrumă

vraja nepătrunsului ascuns în adâncimi de întuneric,

dar eu,

eu cu lumina mea sporesc a lumii taină – şi-ntocmai

cum cu razele ei albe luna nu micşorează,

ci tremurătoare măreşte şi mai tare taina nopţii,

aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare

cu largi fiori de sfânt mister

şi tot ce-i neînţeles

se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari

sub ochii mei- căci eu iubesc

şi flori şi ochi şi buze şi morminte….
(1919)

Lasă un răspuns

