altairicar

Just another WordPress.com site

Invidia (o poezie pe zi, Evghenii Evtusenko)

pe Iulie 30, 2012

Îl invidiez

Şi incă nimănuia

N-am divulgat secretu-acesta grav.

Ştiu, undeva un baieţaş există, pe care eu îl invidiez grozav.

Îl invidiez, la trântă cum zvâcneşte,

– eu n-am fost aşa simplu; şi voinic,

Îl invidiez în râs cum izbucneşte,

– eu nu am râs aşa când am fost mic.

De julituri şi de cucuie plin e,

– eu – pieptănat frumos şi-aveam cărare.

Pasajele sărite-n cărţi de mine, el nu le sare.

E şi-aici mai tare

Va fi de-o cinste fără de cruţare,

pentru-adevăr şi bine va lupta.

Unde-azvârleam condeiul: „Nu, nu face…”

Va spune: „Face!” şi-l va apăsa.

Când nodul nu-l descurcă

-l taie-n zece,

eu nici nu-l tai, şi nici nu-l descâlcesc…

Când el iubeşte dragostea nu-i trece,

eu, ce mi-e drag, din nou nu mai iubesc

Invidia-mi voi ascunde.

Voi surâde.

Mă voi preface că-s aşa, nătâng:

„Doar trebuie şi unul să surâdă,

Atunci când alţii ori lovesc ori plâng…”

Dar orişicât un glas adânc insistă:

” Tu cu destinul tău, el cu-al său…”

Nu pot uita: Un băieţaş există şi el va fi mai mult decât sunt eu…

///////////////////////////////////////////
Завидую я.
Этого секрета
не раскрывал я раньше никому.
Я знаю, что живет мальчишка где-то,
и очень я завидую ему.
Завидую тому,
как он дерется,-
я не был так бесхитростен и смел.
Завидую тому,
как он смеется,-
я так смеяться в детстве не умел.
Он вечно ходит в ссадинах и шишках,-
я был всегда причесанней, целей.
Все те места, что пропускал я в книжках,
он не пропустит.
Он и тут сильней.
Он будет честен жесткой прямотою,
злу не прощая за его добро,
и там, где я перо бросал:
„Не стоит!”-
он скажет:
„Стоит!”- и возьмет перо.
Он если не развяжет,
так разрубит,
где я ни развяжу,
ни разрублю.
Он, если уж полюбит,
не разлюбит,
а я и полюблю,
да разлюблю.
Я скрою зависть.
Буду улыбаться.
Я притворюсь, как будто я простак:
„Кому-то же ведь надо ошибаться,
кому-то же ведь надо жить не так”.
Но сколько б ни внушал себе я это,
твердя:
„Судьба у каждого своя”,-
мне не забыть, что есть мальчишка где-то,
что он добьется большего,
чем я.

Lasă un răspuns

