altairicar

Just another WordPress.com site

Rezoluţia Conferinţei de totalizare a Proiectului educaţional „Prin educaţie, auto- şi intercunoaştere spre competenţe într-o lume a cunoaşterii”, Şcoala de vară „ALTAIR 2012”, Chişinău, 27-28 septembrie 2012

pe Septembrie 28, 2012

Rezoluţia Conferinţei de totalizare a Proiectului educaţional

„Prin educaţie, auto- şi intercunoaştere spre competenţe într-o lume a cunoaşterii”,

Şcoala de vară „ALTAIR 2012”, Chişinău, 27-28 septembrie 2012

Conferinţa de totalizare a Proiectului educaţional „Prin educaţie, auto- şi intercunoaştere spre competenţe într-o lume a cunoaşterii” din cadrul Şcolii de vară „ALTAIR 2012” s-a desfăşurat la Chişinău în perioada  27-28 septembrie 2012 cu participarea delegaţilor din Sozopol, Bulgaria şi Ştuttgart, Germania.

Participanţii la Conferinţă au menţionat următoarele:

a) interesele şi la fel ca şi preocupările pentru identificarea problemelor şi eventualelor soluţii ale acestor probleme în formarea elevilor dotaţi cu interes şi aptitudini pentru matematică, cu interes pentru comunicare asertivă, pentru colaborare cu părinţii, profesorii, semenii săi sunt  omniprezente fiecărui sistem educaţional şi foarte actuale pentru sistemul educaţional municipal;

b)       comunicării şcoală – comunitate de părinţi – societate îi lipseşte asertivitatea, aceasta, însă,  poate şi trebuie să devină asertivă în condiţia cînd ne propunem să edificăm o comunitate care ar depăşi limitele unei familii, nu în detrimentul acesteia;

c)       promovarea parteneriatelor, similar celui cu Gas Natural Fenosa din cadrul şcolii de vară  „ALTAIR 2012”,  ar contribui la  depăşirea anumitor prejudecăţi şi obstacole ale comunicării între diferite sectoare ale societăţii: public-privat;

d)       validitatea unor modele în educaţie nu este determinată de schimbări realizate cu anumite ocazii, incidental, nici de areal geografic; nu tot ce vine din Europa e mai performant, nu tot ce avem în Republica Moldova e, obligator, lipsit de calitate; contribuind la realizarea formărilor în afara spaţiului educaţional din Republica Moldova  creăm oportunităţi pentru compararea realizărilor autohtone cu alte modele pentru adaptarea şi îmbunătăţirea  acestora.

În această ordine de idei au fost formulate ca prioritare următoarele direcţii de activitate întru realizarea colaborării între subiecţii implicaţi în realizarea proiectului în beneficiul tuturor partenerilor: instituţii educaţionale, comunitate de elevi, părinţi, societate:

    efectuarea unei analize competente a rezultatelor proiectului (trainingul de la Budapesta, 23-27.08.2012, ateliere, 16.08.2012, 21.08.2012, mese rotunde, Conferinţa din 27-28.09.2012);

    dezvoltarea drepturilor instituţiilor, comunităţilor şcolare de a promova o proprie politică de asociere, cooperare, de parteneriat;

    perfecţionarea cadrului juridic al realizării proiectului, concretizarea competenţelor fiecărui subiect întru promovarea propriului model de implementare a proiectului de cooperare transfrontalieră, care constituie o dimensiune importantă a procesului integrării în Europa;

    susţinerea procesului de descentralizare, promovare a serviciilor de consultanţă, expertiză pentru promovarea propriului model de implementare a proiectului educaţional;

    revigorarea cooperării transfrontaliere între instituţii educaţionale cu aceleaşi obiective, din Republica Moldova, din statele Europei;

    desfăşurarea unei campanii de informare, prin intermediul mass-mediei locale şi centrale, a populaţiei, despre avantajele deschiderii pentru comunicare cu colegii din afara sistemului municipal şi al Republicii Moldova;

    sensibilizarea populaţiei şcolare şi a comunităţii de părinţi, a societăţii întregi, pentru implicarea în activităţile proiectului, asumarea de responsabilităţi, depăşirea absenteizmului şi indiferenţei ;

    organizarea de conferinţe, training-uri şi seminare ce ar avea drept scop dezbateri ale obiectivelor proiectului, formări ale elevilor şi adulţilor;

    asigurarea transparenţei realizării parteneriatelor educaţionale  în cadrul proiectului prin editarea revistelor, bucletelor, materialelor publicitare;

    studierea experienţei şi bunelor practici existente, pentru a valorifica la maximum posibilităţile de cooperare transfrontalieră;

    crearea condiţiilor pentru o mai bună comunicare între administraţia publică locală, ONG, instituţii media şi comunitatea şcolară.

    lansarea, dezvoltarea şi diversificarea programelor de formare şi mobilitate cu accentul pe schimbul de elevi, cadre didactice;

    crearea  pe lîngă Centrul Municipal de Excelenţă a unor centre, asociaţii cu obiective similare, evitînd segregarea elevilor, în vederea stopării exodului de intelectuali din RM;

    organizarea unor şcoli de vară, de toamna, a unor seminare şi ateliere de lucru în vederea promovării tehnologiilor de comunicare;

    implementarea în cadrul şcolilor de vară, de toamnă a unor formări utilizînd tehnici interactive cu genericul “Educaţia civică şi democratică”, „Managementul diversităţii”, „Unitate prin diversitate”, „Managementul comunicării asertive”, „Managementul proiectului”;

  promovarea activităţilor Proiectului în cadrul Şcolii de Toamnă „ALTAIR 2012”, ediţia  a CII-a, la Hajduszoboszlo, a CIII-a, la Budapesta, a CIV-a la Praga;

  promovarea activităţilor Proiectului în cadrul Şcolii de Iarna „ALTAIR 2013”, editia a CVI-a – la Stuttgart, Germania, la Paris, Franta.

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: