altairicar

Just another WordPress.com site

Eu sunt dascal…

pe Octombrie 3, 2012

Aurelia Minzat

Eu sunt dascal…
M-am nascut în momentul în care prima întrebare a iesit din gura unui copil.
Eu sunt acela ale carui nume si chip au fost demult uitate, dar ale carui lectii si personalitate vor ramâne vesnic în amintire prin împlinirile elevilor lor.
Am plâns de bucurie la nuntile fostilor mei elevi, am râs la nasterea copiilor lor si am stat cu capul îndurerat si buimac, la marginea mormintelor sapate prea curând pentru niste trupuri prea tinere…
De-a lungul unei zile am fost nevoit sa fiu actor, prieten, sora medicala si doctor, antrenor, gasitor de lucruri pierdute, psiholog, parinte de ocazie, agent comercial, politician si pastrator al credintei…
Stiu ca este un lucru greu sa descoperi cine esti …
Bunastarea materiala nu este unul din scopurile mele.
În cautarea mea vesnica, sunt un permanent vânator de comori, de ocazii noi în care discipolii mei sa-si foloseasca înzestrarile pentru acele talente care stau uneori undeva îngropate sub resemnare.
Sunt cel mai norocos dintre cei care muncesc.
Unui doctor i se permite sa deschida usa catre lumea noastra într-un singur moment magic. Mie mi se permite sa vad cum viata renaste în fiecare zi cu orice noua întrebare, idee sau prietenie.
Un arhitect stie ca atunci când cladeste cu grija, constructia lui va dura secole întregi. Un dascal stie ca daca va pune dragoste si adevar în ceea ce face, ceea ce va construi el va dura o vesnicie. Sunt un luptator, în fiecare zi luptându-se împotriva presiunii ucigatoare, a negativismului, a fricii, conformismului, prejudecatilor, ignorantei si apatiei.
Am alaturi de mine mari aliati: Inteligenta, Curiozitatea, Individualitatea, Creativitatea, Dragostea si Râsul – toate vin în graba sa se alature sub stindardul meu.
Si uite asa, am un trecut bogat în amintiri.
Am un prezent incitant, plin de aventuri si sperante pentru ca mi-am permis sa-mi petrec zilele alaturi de viitor.
Sunt un dascal … si multumesc lui Dumnezeu pentru asta în fiecare zi…

 

Lasă un răspuns

