altairicar

Just another WordPress.com site

Impresiile celui mai tînăr animator al taberei de toamnă Altair -2012, Cheptănaru Alexandrina

pe Noiembrie 11, 2012


Fiind un lucru binecunoscut, tematica taberei de toamnă ALTAIR 2012 a fost managementul comunicării eficiente. Noi, elevii şi profesorii, am avut drept scop „construirea podurilor”. Luând în considerare faptul că oraşul Budapesta dispune deja de opt poduri deosebit de frumoase, noi am fost cei care le-am dat o altă conotaţie, percepându-le ca unirea a două culturi diferite şi concilierea lor prin prisma relaţiilor de prietenie şi cooperare.
Pentru mine şi majoritatea colegilor mei, capitala maghiară a însemnat o nouă viziune asupra lumii, o schimbare lăuntrică ce urmează să contamineze şi să inspire pe cei din jur. Deşi societatea abordează lumea subiectiv, Budapesta a fost punctul de împăcare a tuturor, pentru că odată văzută, ea rămâne imortalizată în sufletul fiecăruia. Un merit aparte al capitalei ungurilor este arhitectura deosebită. Anume faptul că orice clădire cu cea mai mică însemnătate istorică are elemente arhitecturale demonstrează încă o dată spiritul patriotic al maghiarilor şi justa apreciere a valorilor naţionale. Ţin să menţionez că acest aspect a fost o lecţie pentru noi şi o motivaţie spre schimbare în viitor. Dorinţa de a cunoaşte mai bine oraşul a generat multiplele contacte cu locuitorii Budapestei, care au dezminţit stereotipurile că sunt introvertiţi şi rezervaţi. Dimpotrivă, ei s-au arătat foarte receptivi şi buni cunoscători ai limbilor.
În calitate de animator, am avut parte de o experienţă destul de stresantă, dar şi inedită. Profit de posibilitate şi mulţumesc profesorilor şi colegilor mei pentru susţinere şi receptivitate. Pot afirma cu certitudine că dintre toate cele treisprezece (numărul mă provoacă să nu mă opresc aici!) ediţii ale taberei ALTAIR la care am participat, anume aceasta a fost cea de la care m-am întors cu noi idei şi viziuni care îşi aşteaptă materializarea.
Sunt un copil fericit din mai multe motive…

Unul dintre cele mai importante în plan educativ este oportunitatea pe care o am să particip în cadrul taberei ALTAIR, ediţiile căreia reprezintă evoluţia mea.

Lasă un răspuns

