altairicar

Just another WordPress.com site

Ce-am învățat la ALTAIR…

pe Martie 21, 2013

Nu există școală care să te învețe ceea ce înveți în școala ALTAIR! Participînd la edițiile ALTAIRului descoperi locuri și oameni noi, înveți despre diferitele culturi ale lumii. Cu locurile e mai simplu, cu oameni e mai greu! Trebuie să te descoperi pe tine, înainte de a descoperi și înțelege pe cei din jurul tău, și asta nu e ușor, iar Școala ALTAIR te învață multe despre tine, îți arată care este scopul tău în viață…
Ce am învăţat eu participînd în ediţiile Şcolii ALTAIR în calitate de părinte, profesor, director de serie şi manager de proiect?
– școala de primăvară ALTAIR 2013 încă o dată m-a convins că e nevoie de o echipa bună și eficientă, încît să poți atinge succesul mult mai ușor și mult mai rapid decît ți-ai fi imaginat vreodată. Mă bucur că fac parte dintr-o astfel de echipă fantastică și știu că de una singură nu ai cum să reuşeşti;
– am învățat să accept că participanții proiectului sunt diferiţi şi au nevoi diferite;
– am învățat să accept că fiecare are ritmul lui de evoluţie şi este foarte, foarte greu să încerci să forţezi pe cineva să evolueze în alt ritm decît cel propriu;
– Salut, Te rog, Mulțumesc și La revedere în limba țării vizitate sunt a must;
– încălțămintea este extrem de importantă la drum ;
– nu există vreme urîtă ci doar haine nepotrivite;
– politețea nu cunoaște granițe;
– geografia se învață cel mai bine la fața locului;
– bagajul pentru 10 zile poate fi făcut în 10 minute;
– Praga e pavată în întregime cu piatră cubică;
– gentuța cu actele, banii, telefonul, aparatul foto nu trebuie să se despartă niciodată de tine 🙂
– cu ALTAIR-ul găsești zona de confort, oriunde nu ai fi, Hajduszoboszlo, Praga, Paris, Viena, Budapesta, Debrecen!
– am învățat să mă bucur de poveştile locurilor;
– încredere, curaj, prietenie, a explora viaţa cu pasiune şi entuziasm;
– să mă bucur de locuri, oameni, sentimente, experienţe;
– în viață, nimic nu e întîmplător, totul are loc cu un motiv și, în final, orice problemă își va găsi rezolvarea!

P.S. Cu Școala ALTAIR cu toții păstrăm tot ce se poate păstra, dăruim, tot ce se poate dărui…Luăm decizii care se pot lua…Se investește în oameni, se trăiește, tot ce se poate trăi! O dorință…Un vis…O treaptă pentru a păși spre un alt început!
ALTAIR are numărul de ani pe care-l au cei mai mari discipoli ai noștri, douăzeci…Mulți înainte, și copiilor, și ALTAIR-ului…

Violeta Bujor-Popovici

Lasă un răspuns

