altairicar

Just another WordPress.com site

Secvențe de la ALTAIR…

pe Aprilie 20, 2014

Nu cutezați să împărtășiți amintirile care le aveți de la ALTAIR…Chiar dacă sunteți adult, chiar dacă traiți azi alte emoții, lăsați-le pe pagina altairicar.wordpress.com pe cele de copil…
……………………………………………………………………………………………………..

Era anul 1998…Aveam o întîlnire la Ministerul Educației din România referitor la organizarea unei Tabere ALTAIR la Călimănești…Intentionam să  venim cu 200 de elevi ori la Colegiul Forestier din Ploiești, ori la Tabăra Cozia pentru a vedea zona din ”fruntea lumii” (așa numea locul acesta unul din colegii din Pitești)…Împreună cu familia Mircea și Beatrice Fronescu am venit în prima zi la slujba de înviere la Cozia…Era multă lume, mulți din ei fiind străini…În mulțimea de oameni am pierdut-o pe Leana…După o habă de căutări eram speriată rău de tot – o știam de copil curios iar mănăstirea era chiar pe malul Oltului…Am plîns în pridvorul mănăstirii, paralizată de frică și disperare…Mă simțeam mică și neputincioasă, chiar dacă Beatrice ținea una și bună – suntem în casa Domnului, nu se poate întîmpla nimic rău…Leana nu era nicăieri…Mihai și cu Mircea  au dat ocolul bisericii, au căutat-o și în clopotniță…Zădarnic, Leana parcă intrase în pămînt…Mihai a rugat călugărul de la magazinul de la intrare să dea de știre printre oamneii intrați…Nimic…Simțeam că nu-mi ajunge aer, că mă cuprind cele mai negre bănuieli – Oltul era obiectivul pe care-l avea decînd eram acolo mereu Leana -era locul unde-i interzisem categoric să mearga…Apa era mare, învolburată…

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Nu-mi amintesc cum am ieșit de acolo…Mergeam spre poarta mănăstirii, cu ochii prin părți și mă rugam la Dumnezeu să-mi păzească copilul…

– Ia te uită, – strigă Beatrice, – e Ileana, Ileana…

Ne-am întros toți ca la comandă. Pe coridorul din fața unei construcții auxiliare cu chiliile călugărilor stropea mușcatele despre care vorbisem cînd intram Leana…Cu-n șorțuleț în față, cu părul prins după cap cu o batistă, cu o stropitoare ca o jucărie Leana uda florile…Nu mai aveam putere nici măcar să mă bucur…Zîmbetul ei satisfăcut, fericit m-a dezarmat…Deși nu mi-a adăugat suflet – eram încă paralizată de frică…

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

– Acum știu secretul…Știu de ce arată mereu așa frumoase,- turuia copila în drum spre hotel…- Locul ăsta e blagoslovit de Dumnezeu…

Așa s-a hotărît locația unde au avut loc actvitățile Taberei Specializate de Matematică ALTAIR…

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

În acel an era în plină desfășurare pregătirea lotului de formatori pentru implementarea reformei…Paralel cu activitățile de formare a elevilor se desfășurau și sesiunile de formare ale formatorilor din Chișinău: Elena Bouroș. Adriana Timotin, Larisa Sali, Elena Babin, Alexandra Donos, Constantin Botnaru, Ala Iovu, Ecaterina Gălușcă, Maria Iarmenco, Maria Lupușor, Aurica Mînzat, Zinaida Răilean, Aliona Moloșniuc, Zinaida Bairac…Responsabilitatea pentru activitățile sportive îi revenise Auricăi Școlinîi…Miss ALTAIR, în acel an, pentru a anticipa divizarea colectivului de elevi a fost desemnată cea mai activă și cea mai tînără participantă dintre profesori – Elena Babin…Domnișoarelor care luptau, în sensul adevărat luîndu-și rolurile de adversare, le-a revenit locul de vice-miss, ambele la fel…Echitabil și pașnic…

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Multe lucruri deosebite s-au întîmplat atunci…Multe evenimente care nu pot fi uitate…Pînă la urmă am fost și la Olt…Am urcat la Mănăstirea Stînișoara…Am fost la Peștera Muierilor…Și la Polovragi…Am revenit la Mănăstirea Cozia, de multe ori….De fiecare dată găsind alte și alte explicații celor întîmplate…

 


Lasă un răspuns

